Copyright C 1952-2004. All rights reserved.  Rudolf Bosnjak.

GOOGLE TRANSLATE - PREVODILAC

SJAT ISTRAZIVANJA U POLJU RADIANT ENERGIJA ili SCALARNIH TALASA.

Scientific Approach to Internal Computers in God Body
Direct Internal Readings Electronically Complex Touch Organs Redesign Ya

 

Tačka znanja - Rudolf Bošnjak - Point of knowledge

Mahabharata


MAHABHARATA

MAHA BHA RATA

MAHA  BA  RATA

( BA je termin za Domen Ime države Bosne i Hercegovine na internetu )

maha man t ra

PROMAŠAJ BHA RATA

( ake se prihvati da je maha ono što u slengu bosanaca znači promašaj )

Izvodi teksta iz knjige Mahabharata koji su mi otvorili oči, možda će i vama

strana 168

Markandeya mu stade besjediti: tebi je znano sve što treba znati, no ti me pitaš iz pristojnosti. Evo mojeg odgovora:

Gospod rodjenih stvorova najprije je rodio samog sebe, a onda je za sva utjelovljena bića stvorio tijela koja bijahu čista, bez mrlje (bez benova opaska Rudolfa, tekst slijedi) i podatna svakom uticaju vrline. Prapočetni čovjek bijaše odan hvalevrijednim ciljevima života, bijaše istinozborac, neokaljan i podoban bogovima pa su mu se sve želje

strana 169

ispunjavale. Svi su bili poput bogova i mogli su se uspeti i na nebesa ako bi im to pričinjavalo radost. Njihov život, kao i smrt, bili su prepušteni njima samima i malo je bilo onoga što su morali pretrpjeti. Zlobe nije bilo nigdje jer im je u srca bio usadjen zakon pravednosti i moć vladanja sobom. Živjeli su po više hiljada godina i radjali na hiljade sinova.

No dodje vrijeme kada su mogli još samo hodati po zemlji i kada prevlada gnjev i grijeh. Počeše se održavati na životu pomoću laži i prevare i njima ovlada gramzivost i nerazumumnost. Svojim iskrivljenim stazama i bezbožnim djelima stizali su takvi opaki ljudi u pakao i tamo se pekli i svaki put se oni iznova peku i opet iznova tavore svoje jadno postojanje na ovome prekrasnom svijetu. Želje im se ne ispunjavaju, svoje ciljeve ne postižu i zalud im je sve njihovo znanje. Osjetila im tupe i stalno su zbog nečeg zabrinuti. Oni su uzrok patnjama drugih ljudi. Odlikuju se zlim djelima i radjaju se medju prostacima. Zlo ih obuzima i bolesti napadaju, a vječito strahuju od drugih. Postaju kratkovjeki i skloni grijehu i ubiru plodove svojih nedjela. A zbog pohlepe postaju bezbožnici.

Sine Kuntin, neko je sretan na ovome svijetu, ali nije i na onome, neko je sretan na onome , ali nije na ovome. Neki zasluže sreću i na ovome i na onome svijetu. Oni koji imaju nebrojeno blago svakog se dana mogu vidjeti kako blistaju nakićeni. Oni su naklonjeni tjelesnim radostima i uživaju u ovom svijetu, ali ne i na onome. No oni koji se posvete duhovnim vježbama, proučavanju Veda-Znanja i isposništvu te žrtvuju jedrinu svojih tijela obavljanju svojih dužnosti i potčinjavanju svojih strasti, oni koji ne pozljedjuju živa stvorenja, domognu se sreće u budućem, ali ne u i ovome životu. Oni koji žive pobožno i u vrlini i stjeću blago, a onda se ožene i održavaju žrtvene obrede, oni su sretni i na ovome i na onome svijetu. One lude koje niti stjeću znanje niti blago isposništva i milosrdja, a ne uživaju u ovozemaljskim zadovoljstvima niti produžuju svoju vrstu, takvi nemaju sreće ni na ovome ni na onome svijetu.

Yudhisthira opet ponizno upita slavnog Markandeyu: Veliki mudrače, gledao si nebrojena razdoblja kako prolaze i niko drugi na ovome svijetu nije poživio toliko dugo. Žudim da čujem od tebe o uzrocima dogadjaja.

 

Markandeya mu odgovori: Da, govorit ću ti o tome pošto se prije poklonim pred samostojnim, prapočetnim mužem koji je vječan, nepropadljiv i nepojmljiv te koji i ima i

strana 170

nema svojstva. Tigre medju ljudima, ovaj Djanarddana u žutim haljinama veliki je pokretač i tvorac svega, duša i uobličitelj i gospodar nad svime. Njegovo znanje veće je od znanja svih bogova zajedno.

- Izvrsniče medju ljudima, pošto svijet bude razoren, sve se te prekrasne tvorevine opet vračaju u život. Kaže se da Krtayuga traje četiri hiljade godina, a njezin osvit i većer traju po četiri stotine godina.

Tretayuga traje tri hiljade godina, a njezino jutro i večer po tri stotine godina.

Dvaparayuga traje dvije hiljade godina a njezino jutro i večer traju po dvjesta godina.

Iduča yuga naziva se kali i rečeno je da traje hiljadu godina, a njeno jutro i večer traju po stotinu godina.

Cijeli taj krug traje dvanaest hiljada godina. ( 12.000 )

(Ubačen je ovaj tekst od R.B. Teorija staklene cijevi, koja ide u krug. Klikni na link za opis Fizička bol šta je to .

Hiljadu takvih krugova čine jedan Brahmanov dan ( teks 45 )

Ubačen je ovaj tekst od R.B. Teorija (piramode) piramide, kupa, širenje koje ide u osnovu kupe-kruga. Opis dat u crtežima iz i997, Beograd.

Kad se cio svemir povuče i sakrije u svojega tvorca, svoj dom, nestajanje svih bića i stvari učeni nazivaju sveopćim rasulom.

Prvače Bharata, pri kraju zadnjeg spomenutog razdoblja, kada više ne ostaje mnogo da se završi krug, brahmani se bave poslovima šudra, a šudre zgrću blago. (BA poslije rata)

Kšatrije se bave duhovnim podvizima, a brahmani zanemaruju Znanje (Vede) i žrtve, svoje palice i jelenske kože a apetit im postaje neizbirljiv. U to vrijeme sinovi brahmana zaboravljaju na molitve i razmišljanja i time se počinju baviti šudre. Čini se da je svijet postao naopak, a to su sjenke koje nagovještavaju sveopću propast.

Gospodaru ljudi, mnogi kraljevi Mleccha (46) tada staju vladati svijetom. Ti griješni vladari skloni lažljivu govoru vladaju svojim podanicima po zakonima koji su lažni. (vidi i pročitaj knjigu PROTOKOLI SIONSKIH MUDRACA) I Andhre, Sake, Pulinde, Yavane, Kambodje i Abhire (47) postaju junaci i ovladavaju zemljom. Tako izgleda, Bharato, predvečerje kaliyuge. Ljudi postaju kratkovjeki, nejaki i plašljivi, malih moći i kržljavih tijela a njihove riječi rijetko zbore istinu. Šudre oslovljavaju brahmane " hej ti " a brahmani sudre " poštovani gospodine! "

- U to vrijeme, kralju, majke radjaju mnogobrojnu djecu, ali su ona kržljava, neodgojena i lošeg držanja. A one se koriste svojim ustima kao spolovilom. U ta vremena glad pustoši ljudske naseobine, a putevi vrve ženama na zlu glasu. Žene su neprijatelji svojim gospodarima i u njima više nema ni trunke

strana 171

skromnosti. Kad dodje to vrijeme, krave daju malo mlijeka, a drveće pritišću jata gavranova i na njima ima malo cvijeta i ploda. Stalež ponovo rodjenih ukaljan je ubojstvima brahmana i prima poklone od vladara kojima je laž na usnama. Opsjednut zavišću i neznanjem, oni stavljaju na sebe vanjske znakove vjere i odlaze skupljati milostinju ugrožavajuci time cijeli zemaljski narod. U strahu od tereta dača-poreza obiteljski ljudi postaju varalice, a neočešljani brahmani pod krinkom isposnika zgrću gomile blaga trgovinom.

U takvim vremenima, kralju, ljudi vode naopak život i odaju se opojnim pićima, a spremni su okaljati i ložnicu svojega učitelja. Njihove su želje samo od ovog svijeta i grabe se za užicima mesa i krvi.

Zemaljski velmože koje vodi vrlina nisu u takvim vremenima duga vijeka i na zemlji se doista teško može naći vrlina.

Trgovci i prodavaci podlaci su koji prodaju svoju robu po lažnim mjerama, i to u golemim količinama, a oni koji ljube vrlinu ne mogu uspjeti dok griješnici žive u blagostanju. Oni koji teže ka vrlini žive kratko i u bijedi, a griješnici su dugovijeki i okružuje ih obilje.

Kada dodje to vrijeme, ljudi čine grijehe čak i na javnim mjestima, usred gradova i gradića, a ostvarenju svojih želja uvijek teže na pogrešan način.

Kada se domognu i neznatna djelića sreće, opije ih oholost bogataša. Mnogi se u tim vremenima usude pljačkati blago koje im je dano na povjerenje i kažu: Ništo mi nije povjereno!

- Djevojčice od sedam ili osam godina ostaju bremenite, a dječaci od deset ili jedanaest postaju očevi, a već sa šesnaest onemoćaju i venu i brzo im dolazi kraj. Kada ljudi postanu kratkovjeki, mnogi mladić djeluje kao da je čovjek u zrelim godinama i sva mladjarija djeluje ostarjela. Žene se predaju raspusnu životu i lošim navikama pa ostavljaju i najbolje muževe upuštajuci se u odnose sa slugama, pa čak i sa životinjama. Čak i žene najglasovitijih junaka traže drugoga pored živih muževa.

- Zemaljski gospodaru, zbog slabe životne sile na hiljade ljudi počinje umirati od gladi. A tada se, gospodine, pojavi na nebu sedam sjajnih sunaca i popiju sve Zemljine vode, rijeke i mora. Sve što je od drveta i trave, pa i ono što je vlažno, osuši se, sagori i pretvori u pepeo. Tada se, Bharato, stane širiti oganj zvan razoritelj a vjetar ga goni preko zemlje koju je sedam sunaca već spržilo u pepeo. Prodrijevši kroza zemlju, ta se vatra pojavi i u donjim predjelima i srca se bogova ispune užasom. Oganj za tren oka proguta i podzemlje i sve na površini zemlje i sav ovaj široki svijet koji se prostire na stotine i hiljade yodjana. Potom oganj, gospod svih stvorenja, proguta

R.B. analiza vrlo važna o podzemnom svijetu-uskoro.

strana 172

i svekolik svemir sa svim bogovima, asurama, gandharvama, yaksama, zmijama i rakšasama, a u nebesa se dignu gomile oblaka nalik na krda slonova, iskićena vijencima munja. To je nezaboravan prizor. Neki su oblaci boje plavoga lopoča, neki boje vodenog ljiljana, neki su kao lopočeva vlakna, a neki opet kao gavranova jaja. Neki su oblaci uskovitlani, a neki grimizno crveni. Strahotni su, gospodaru, oblaci koji se tada gomilaju i jezovito tutnje ovjenčani munjama. Te goleme mase vodene pare ubrzo prekriju cijelo nebo i onda se, kralju, staju iz njih izlijevati vode koje potope cijelu zemlju i sve planine, provalije i šume i po zapovijesti Svevišnjega ugase onaj zlokobni i užasni oganj. Po njegovoj volji ti pljuskovi zalijevaju Zemlju dvanaest godina a onda, Bharato, more preplavi kopna , planine se razdrobe na komade a Zemlja potone pred nadolazećom plimom.  Pročitajte knjigu Prijatelji iz Svemira klikni ovdje.

Onda se oblaci, pokrenuti silinom vjetra, počnu razilaziti i nestanu. Tada Prauzrok svega, samostojni Gospod koji obitava na lopoču, popije te strahotne vjetrove i zaspi. (48 )

- A kada svijet postane neprekidno vodeno prostranstvo i kada propadnu i pokretna i nepokretna stvorenja i kada više ne bude ni čovjeka, a nestanu i životinje i drveće, kada više ni samo nebo ne postoji, jedini ja, zemaljski gospodaru, lutam užasnut i tužan. Srce mi se ispuni jadom dok bludim nad ovim stranim vodama ne videći ni jednog stvora i nemajući počinka ni odmora. Tako se jednom lutajući kroz takav potop umorih, ali ne biješe mjesta na kojem bih mogao počinuti.

Nakon nekog vremena ugledah na tome vodenom prostranstvu pregolemo drvo banyana (49) koje se nadaleko razastiralo.

A na debeloj banyanovoj grani opazih školjku i na njoj nebesku postelju, a na postelji dječaka sa licem ljupkim poput lopoča ili punog mjeseca i sa očima krupnim kao lopočeve latice u punom cvatu. Premda sam znao i prošlost i budučnost, to ne mogoh dotada spoznati ni u najdubljem razmišljanjemu.

- Tada blistavi lopočoki dječak na kojemu biješe znamenje Srivatsu ( 50 ) reče milim glasom: Gospodine, znam da si klonuo i da ti treba počinka. Markandeyo od roda Bhrgua, ovdje možes otpočinuti koliko te volja. Ovo je utočiste koje sam tebi

strana 173

namijenio. Ti si mi vrlo drag, zato udji u moje tijelo!

- Te dječakove riječi ispuniše me posvemašnjim prezirom prema mojemu dugom životu i mojoj muževnosti. U taj čas dječak nenadano otvori usta i, valjda mi sudbina bješe takva, ja se nadjoh u njegovim ustima nemoćan da se pomaknem. Ušao sam, kralju, u dječakovu utrobu i tamo ugledah Zemlju prepunu gradova i kraljevina. Lutajući njegovom nutrinom, vidjeh i Gangu, a uz nju i sve ostale rijeke i more koje je dom morskim psima, riznica biserja i veličanstveno utočiste voda, Vidjeh unutra nebo, sjajni Mjesec i žarko Sunce, gledah Zemlju iskićenu gajevima i šumama. Vidjeh tamo i brahmane kako obavljaju svoje obrede, i kšatriye kako se brinu o dobrobiti svih staleža, i vaisye kako se bave ratarstrvom, i šudre kako predano služe dvaput rodjene. Živio sam, gospodine, u njegovu tijelu mnogo stoljeća održavajući život voćem i korijenjem i hodeći uzduž i poprijeko svijetom koji bijaše u njemu, a ne mogoh nikako naići na granice njegova tijela i ne mogah izmjeriti ma koliko se trudio i naprezao svoj um. Onda mišlju i djelom potražih zaštitu tog darežljivog vrhovnoga božanstva i iskazah svoje divljenje njegovoj svemoći, a kako to učinih, Plemeniti me daškom vjetra vrati natrag kroza svoja usta. Blistavi dječak u žutim haljinama i sa znamenjem Srivatse zadovoljno mi se obrati: Markandeyo, ponajbolji od svih mudraca, neko si vrijeme obitavao u mojem tijelu i mora da si umoran. Ipak ću ti odgovoriti.

I istog trena čim on to kaza, ja kao da dobih nove oči i onda razumjeh da sam oslobodjen od svih opsjena ovog svijeta. Poklonih se pred njim i sklopljenih mu se ruku obratih:- Želja mi je da spoznam tebe, o božansko biće, i da razumijem tvoje čudesne privide. Potiće me želja za znanjem, a to za brahmana nije sramota. Želim to saznati od tebe.

- Božanstvo nato prozbori: O brahmane, ja sam vode nazvao naras. Budući da su vode uvijek moj put, nayana, ja se zovem Narayana. (51) Ja sam Narayana, izvorište svega, vječni i nepromjenljivi. Ja sam stvoritelj svih stvari i njihov uništitelj. Ja sam svi bogovi i svaki posebno. Ja sam Oganj zvan razoritelj i Vjetar sa istim imenom i Sunce koje to ime nosi i plamen koji tako nazivaju. Upravljajući se po mojim zapovjestima, čovjek luta prostorom mojeg tijela a ja upravljam njegovim osjetilima.

strana 174

Kada se pakosne i užasne daitye i rakšase koje čak ni bogovi ne mogu ubiti, rode na zemlji, ja se onda radjam u obitelji čestitih ljudi i, uzevši tako na sebe ljudsko obličje, istrebljujem ih da bih opet uspostavio mir na zemlji. Brahman, gospodar svih stvorenja, polovica je mojega tijela. Dok ja, duša svijeta, spavam u toku vremena koje se mjeri hiljadama yuga, sva storenja potonu u san i nesvjesnost, sve dok se Brahman ne probudi, a sve to vrijeme, o blagoslovljeni, ti možes provesti ovdje, sretan i zadovoljan. A kada se Praotac probudi, ja ču opet stvoriti utjelovljena bića i nebesa, i Zemlju i zrak i vodu, a sve i sve pokretno i nepokretno na zemljinu šaru. (riječ šaru, koristi i Mitar Tarabić)

I rekavši to, čudesno božanstvo nesta, sine, a ja vidjeh kako nastaju divotna i raznolika stvorenja. Kralju, prvi medju Bharatama, bio sam svjedok svima tim čudima na svršetku yuge, a božanstvo sa očima krupnim kao lopočeve latice, ono koje sam gledao u drevnim vremenima, to je ovaj tigar medju ljudima, ovaj Djanarddana koji tebi posta rod!

Kada Markandeya završi svoje kazivanje, Yudhisthira reče: Prvače medju govornicima, muči me znatiželja što će se dogoditi u kaliyugi. I kako će opet otpočeti krtayuga?

Nato prvak medju mudracima nastavi besjediti: Slušaj, predvodniče Bharata, istorija o budučem svijetu dok bude trajalo grešno razdoblje. Znaj da se oštroumlje, moć, tjelesna snaga i životni vijek ljudi smanjuju sa svakom idućom yugom. Istina nestaje i zato je ljudski vijek kraći, a ljudi koji kratko žive ne mogu steći mnogo znanja. Najpoželjnije haljine bit će satkane od lana, a za najbolje žito vrijedit će kodrava-Hrana siromasima (52 ) U tim vremenima gledat će ljudi na ženu kao na jedinoga svojega prijatelja. Održavat će život ribom, mlijekom, peradi i ovcama jer će se goveda istrijebiti. Ljudi će postati jedan drugom zlotvori i posezat će za tudjim životom, a narod će postati bezbožan i kradljiv. Kopat će lopatama čak i riječne obale i tamo će sijati žito, ali će se u tim vremenima i to pokazati nedovoljim. Sinovi će dizat ruku na očeve, a očevi na sinove i toga se neće stidjeti. Dogadjat će se to često jer će se ljudi tako pokušavati osloboditi tjeskobe i straha pa će čak i slavu tako sticati. Pljačkat će imovinu bespomoćnih i onih koji nemaju prijatelja, pa čak i udovica. Slabašnih i moći i snage, neznalice i lakomi, ljudi će radosno primati poklone čak i od zlikovaca trpeći rijeći prezira. Sine Kuntin, zemaljski će kraljevi prigrliti grijeh i neznanje, a hvalit će se svojom mudrošću. Jedan

strana 175

će drugome o glavi raditi. Na zemlji će prije kraja toga razdoblja kšatriye postati kao trnje: pohlepni, oholi i gonjeni svojom ispraznošću, nalazit će zadovoljstvo u kažnjavanju umjesto u zaštiti svojeg naroda. I nitko neće prositi djevojku niti će je ko udavati jer će djevojke same sebi tražiti muža. Kada dodje kraj yuge, lijeva će ruka varati desnu, a desna lijevu. Lažni će mudraci prekrajati istinu. Starci će obmanjivati nerazumnost mladosti, a mladost će podvaljivati podjetinjeloj starosti. Plašljivci će se računati u junake, a junaci će biti potišteni poput kukavica. Prije kraja yuge ljudi će prestat vjerovati jedan drgome, a svijet će biti prepun gramzljivosti i ludosti. Svi će jesti samo jednu vrstu hrane. Svi će pripadati jednom jedinome staležu i medju nima više neće biti nikakve razlike. U tim vremenima ljudi će tragati za zemljama u kojima su glavna hrana pšenica i ječam. Muškarci i žene ponašat će se sasvim slobodno i neće trpjeti jedno drugo. Niko neće slušati što mu drugi govore, i niko nikoga neće priznavati za učitelja. Imovina ljudi neće se povečavati. Narod će stavljati na sebe znamenje vjere, ali neće vjerovati. Ljubomora i pakost ispunit će svijet i niko u tim vremenima neće biti darežljiv ni prema kome. Kada se približi kraj yuge, ljudi će postati okrutni i zlo će govoriti jedan od drugome. Bez grižnje savjesti uništavat će drveće i perivoje.

Spopast će ih strah za goli opstanak, a kada počnu ubijati jedan drugoga i postanu opaki i nasilni i bezobzirni prema životinjskome svijetu, yuga će se dovršiti.

- Odbacivši bogove, ljudi će odavati počast kostima i drugim ostacima pohranjenim u bedemima. Postat će naprasiti i lišeni vrline, mesožderi i skloni opojnim pićima. Kada se, kralju, cvijeće bude radjalo iz cvijeća, a voće iz voća, onda će doči kraj yuge. Medju ljudima će nestati sve razlike u pogledu ponašanja, a kada im neplaćeni rad i dužnost dojade, poćet će bježati u šumska sklonista i živjeti od voća i korijenja.

Učenici će prezirati pouke svojih učitelja, čak će ih vrijedjati. Prijatelj i rodbina činit če ljudima usluge, ali samo radi koristi koju mogu izvući. Osiromašene učitelje ljudi će omalovažavati. Na kraju yuge, kralju Rahu (53) će progutati Sunce kad tome nije vrijeme i na sve će strane sinuti vatre.

(Rudolf komentar: Moja razmišljanja su bila ista. Vidi tekst o TARABIĆU koji slično piše i knjigu Prijatelji iz Svemira).

Ljudi će napuštati zemlje i krajeve, gradove i gradiće u kojima su do tada živjeli i stalno će tražiti nove.

A kada minu ta strašna vremena, počet će opet novo stvaranje i pojavit će se opet ljudi i bit će razvrstai u četiri

strana 176

staleža, počevši od brahmana.

Kada Sunce, Mjesec, i Brhaspati-Jupiter budu ušli u isti znak sa sazviježdjem Pusya, (obuhvata tri zvijezde, medju kojima je i zvijezda u sazviježdju Raka. Uštap se nalazio u konjukciji sa Pusyom oko Januara mjeseca. Ako se u konjukciji mora naći Sunce, radit će se o mladjaku oko Jula mjeseca, i to onda kada se u konjukciji s njime nadje Jupiter) opet će početi razdoblje Krta.

Vrijeme će odrediti da se rodi brahman po imenu Kalkin. On će poštivati Višnua i imat će silnu snagu, um i odvažnost. Rodit će se u gradu zvanom Šambala (55) u blagoslovljenoj porodici brahmana. Vratit će mir ovom svijetu prepunom stvorenja naopakih sklonosti. Taj će sjajni brahman velike pameti sve uništiti kada se pojavi. On će biti Uništitelj svega i uspostavit će novu yugu. On će, praćen brahmanima, istrijebiti sve mlecche bez obzira na to kamo se posakrivali ta niska i nedostojna stvorenja. (56)

strana 260

- A Vasudevi ovako kaži pred Pandavama: Uzmi opet na sebe ono obličje koje si nam prikazao na dvoru Kurua. Čarobnjačke varke i lukavštine mogu izazvati strah, ali u onome ko stoji naoružan za boj i spreman za okršaj mogu samo raspaliti bijes. I mi se pomoću opsjena možemo popeti na nebo, podići u zrak pa čak i prodrijeti u donja područja ili Indrin grad. I mi možemo prikazati naše tijelo u mnogo raznovrsnih oblika.

Taj se Skihandin rodio kao kći svojem ocu i tek

strana 261

je kasnije postao muškarac.

strana 264

Onda Rama prizva močno Brahmanovo oružje, a da bih ga osujetio, ja učinih to isto. Oružje udari jedno na drugo i stadoše oba plamtjeti silnim sjajem pokazujući što se zbiva na kraju yuge. Ne mogaše nauditi ni meni ni njemu, nego se ta dva oružja, Bharato, sudariše u prostoru medju nama dvojicom. Činilo se da svekolika nebesa planuše i sva stvorenja uhvati užas. Bol koji im je nanijelo to oružje silno je mučio ršije, gandharve i bogove. Zatrese se zemlja sa svojim planinama, morima i drvećem, a od vreline koju je izazvala sila tih dvaju oružja sva bića bijehu na teškim mukama. Nebesa bijehu u plamenu, a sve četiri strane svijeta prekriše se dimom tako da stanovnici visina ne mogahu više prolaziti tuda. Kada cijeli svijet sa bogovima, asurama i rakšasama poče zapomagati, ja pomislih: Sada je vrijeme - i naumih, Bharato, odapeti oružje prasvapa (43 znači "uspavljujući; uspavljivalo") koje su me naučili upotrebiti osmorica brahmana koji su mi se prethodne noći javili u snu. Čak mi se iznenada u sjećanju javiše mantre kojima se ono priziva. Kada sam se ja na to odlučio, sa nebesa se začu urnebesna graja i razumijeh: Sine Kurua, ne poseži za oružjem prasvapa! - Ja se oduprijeh tome zahtjevu i naciljah to oružje na Bhrguova potomka, no tada se javi Narada i reče mi: Kauravo, eno tamo, na nebesima, stoje bogovi. Oni ti zabranjuju da

strana 265

danas upotrijebiš ovo oružje. Nemoj ciljati njime! Rama je isposnik i ima mnogo zasluga za Brahmana, a i tvoj je učitelj! nemoj ga nikada poniziti!

- I ja tada povukoh to močno oružje zvano prasvapa, a pozvah u boj drugo zvano Brahmanovim. Kada Rama vidje da sam povukao oružje prasvapa, on ljutito huknu i povika: Jadan ja! Pobijedjen sam Bishmo!

Potomče Bhrgua, borba je dužnost kšatriye, a ti proučavaj Vede-Znanje i drži zavjete jer to je najveće blago brahmana.

strana 268

Još je uvijek uza me ono užasno i svemočno oružje koje mi dade Siva Pasupati onda kada sam se s njime borio. Zaista, to je oružje kojim Gospod uništava stvorenja na kraju yuge. ( 46 )

strana 270

a Vyasa mu odvrati: Ovaj Sandjaya, kralju, opisivat će ti sve što se bude dogodilo u boju. Njegovim očima neće ostati ništa skriveno. Bit će obdaren nebeskim vidom i moći će sve znati bilo javno ili tajno, po noći ili po danu, pa čak će mu i ono što je bilo samo pomišljeno biti poznato. Oružje ga neće posjeći niti će ga umor savladati. Gavalganin će sin iznijeti živu glavu iz rata.

strana 273

Na te riječi svojega sina mudrac vyasa, knez pjesmotvoraca, usredotoči svoj um u vrhunskome spregnuću i za kratko vrijeme utonu u misli, a onda se opet oglasi: Vrijeme je, kralju, uništitelj svemira i stvoritelj svjetova. Nema ničega što bi bilo vječno.

strana 274

Nato će Sandjaya: Veliki kralju,

sve tvorevine u svemiru sastoje se od pet elemenata  (Miroslav Krleža o bogumilima klini na link)

i zbog toga, kako kažu mudraci, medju njima nema razlike.

Ti su elementi: Njihovi su atributi

eter, a u eteru je samo zvuk, Ima još jedan nečujan zvuk i zove se MAGNETNI ZVUK, čitaj sve o tome ovdje.

Rudolf (Boschnjak) Bošnjak komentar: riječ aether-ether-eter je koristio   Nikola Tesla u svom istraživanju. Ono što je zvuk ili na engleskom jeziku riječ sound ili nečujan zvuk, što je nečujan zvuk. Zvučni i nečujan zvukovi su relativnim odnosima. Čujnost zvuka zavisi od sposobnosti uha. Na primjer, ljudska bića mogu slušati zvukove frekvencije u rasponu od 20 do 20 kiloherca. Otuda i zvukove frekvencije iznad i ispod ovog opsega su nečujni zvukovi za ljudska bića. Dok sljepi miš i neki drugi insekti mogu čuti zvukove frekvencije iznad 20 kHz (ultrazvuk) i u takvim slučajevima ultrazvučni zvuk je čujan za takva stvorenja i ista vrsta zvuka je nečujna za ljudska bića.

Rudolf (Boschnjak) Bosnjak comment: word aether-ether'eter is used in Nikola Tesla research. What is zvuk or in English language word sound or inaudible sound, what is inaudible sound. Audible and inaudible sounds are relative terms. Audibility of sound depends upon capability of ear. For example the human beings can listen sounds having frequencies in the range from 20 Hertz to 20 kilo hertz. Hence the sounds having frequencies above and below this range are inaudible sounds for the human beings. While bats and some other insects can hear sounds having frequencies above 20 kHz ( ultra sonic sound ) and in such cases the ultra sonic sound is audible for such creatures and the same kind of sound is inaudible to the human beings.

uzduh-vazduh-zrak, dodir,

vatra, lik,

voda, i okus i

zemlja. miris.

Svaki od tih elemenata posjeduje i svojstva onih elemenata koji su prije njega nabrojani. Zato zemlja, najvažnija od svih, posjeduje osim svojeg i svojstva ostalih četiri, a u eteru je samo zvuk. Tih pet elemenata sadrži na taj način tih pet svojstava i o tih pet elemenata ovise sve tvorevine u svemiru. ( Miroslav Krleže o bogumilima klini na link)

Kada u svemiru vlada jednoobraznost, ti elementi postoje svaki za sebe. Kada pak ne postoje u svojem prvobitnom stanju, već pomiješani jedni sa drugima, tada se tvorevine oblikuju (u) tijela i počinju živjeti.

 HE ART HE ART H ALF

Nikada ne može biti drukčije. Kada se ti elementi uništavaju, oni se utapaju u onaj koji im po redosljedu prethodi, a nastaju tako što proizlaze iz prethodnoga. Svi su oni nemjerljivi jer njihov je oblik sam Brahman. Sve tvorevine koje se vide u svemiru sastoje ( se ) od tih pet elemenata. Čovjek pokušava istražiti nove mjere i odnose naprežući svoj razum. Ono pak što je iznad ljudske prirode pokazuje se nespoznatljivim.

strana 275

- Ako se bogatstva Zemlje ispravno razvijaju i u skladu sa njenim mogućnostima i svojstvima, ona je kao krava koja uvijek daje mlijeko i iz koje se uvijek mogu musti trojaki

strana 276

plodovi: vrlina-DHARMA, korist-ARTHA i zadovoljstvo-KAMA.

Hrabri su kraljevi upučeni u pouke vrline i zakonitosti koristi, ali su postali pohlepni za zemljom. Neumorni su i vječno gladni blaga i zato su spremni i svoje živote dati u boju. A Zemlja je sklonište i bićima koja su u ljudskim tijelima, a i bićima u tijelima bogova. Željni zemlje kraljevi su postali kao psi koji se otimaju o komad mesa. Njihova je pohlepa neobuzdana i ne može se zasititi. Ako se Zemlja dobro njeguje, ona postaje i otac i mati i djeca i nebo i rajski predio svim stvorenjima.

strana 277

- Ne žalosti se, gospodaru zemlje, nego slušaj o onome što sam gledao pomoću sila spregnuća, slušaj o konjima i slonovima i o kraljevima neizmjerne snage. Dobio sam divnu moć božijega razumijevanja, vida koji doseže i preko granica osjetila vida i sluha koji čuje s velike daljine, te moć poznavanja ljudskih srdaca-srca. Stekao sam poznavanje prošlosti i budućosti, a i divnu sposobnost da letim preko neba i da budem u boju nedostupan oružju. Počuj! kazivat ću ti do u tančine o čudesnome i ushičujućemu boju koji se odigrao medju Bharatama, o okršaju od kojeg se dizala kosa na glavi.

strana 279

- Na to če Ardjuna: Kralju, oni koji žele pobjedu

Treba razlučiti

strana 280

Tako je rekao Praotac Indri kada je ovaj krenuo na asure.

strana 282

Oni su naš najbliži rod i, budu li od naše poginuli ruke, zlom bismo se ukaljali! Zar nam Madhavo, to može donijeti ikakve dobrobiti? Ako je pohlepa njima oduzela pamet i ne vide da će zlo niknuti iz sukoba i iz istrebljenja vlastite rodbine, zašto mi, kad sve to znamo, ne spriječimo da se počini ovaj grijeh?

Kad pleme propadne, odu u nepovrat i svi običaji što u njemu vrijede i grijeh zavlada. A kada grijeh zavlada, žene toga roda lako se pokvare. Ako su Krišno, žene pokvarene, staleži će se početi miješati, a njihovo miješanje vodi u pakao i samo pleme i onoga koji ga je uništio.

Kada im se uskrate zadušni obredi, plemenski praoci padaju sa nebesa.

Grijesi onoga ko uništi pleme izazivaju miješanje staleža, a zaboravljaju se vječiti zakoni koji vrijede za rod i za porodicu.

Kako su nas učili, Djanarddano, neminovno stiže u pakao čovjek kojemu se porodični obred zatre.

ONAJ KO JE MUDAR NE ŽALI NI ŽIVE, A KAMOLI MRTVE. JER NIJE ISTINA DA NAS OBOJICA I SVE TE VELMOŽE NIKAD PRIJE NE BIJASMO, NITI JE ISTINA DA KASNIJE NEĆEMO BITI. SVAKOME STVORU KOJI POSJEDUJE TIJELO DOLAZE DJETINJSTVO, MLADOST I STAROST, A POTOM GA ČEKA NOVO TIJELO.

ONAJ KO JE MUDAR NE DA SE ZBUNITI.

NAŠA OSJETILA PRIMAJU SVOJSTVENA ISKUSTVA: TOPLINU, HLADNOĆU, BOL I ZADOVOLJSTVO, ALI SVE TO IMA POČETAK I KRAJ.

ZATO BUDI STRPLJIV, SINE BHARATA ( BOŠNJAKA, RUDOLFE ) JER ONAJ KOJI SVE STRPLJIVO SNOSI, KOJI JE JEDNAK U PATNJI I SREĆI I KOJEG NIŠTO NE MOŽE POMESTI, VRIJEDAN JE BESMRTNOSTI KOJU TIME STJEĆE.

KAZANO JE DA JE PROPAST NEMINOVNA SVEMU ŠTO JE KAO TIJELO

strana 284

SAZDANO, A DA ONAJ ŠTO OBITAVA U TIJELU NE MOŽE PROPASTI NEGO DA VJEČNO TRAJE. ZATO; O BHARATO ( BOŠNJAK-RUDOLFE ) HAJDE KRENI U BOJ!

- AKO NEKO MISLI DA MOŽEŠ UBITI STANOVNIKA TIJELA ILI DA ON MOŽE NEKOGA UBITI, GRIJEŠI JER TAJ NE VIDI PRAVU ISTINU:

ON NITI UBIJA NITI BIVA UBIJEN,

ON NITI JE RODJEN NITI ĆE UMRIJETI.

AKO VEĆ POSTOJI NEĆE BITI KRAJA NJEGOVU POSTOJANJU.

ON JE NERODJEN, NEPROMJENJLJIV, VJEČAN, PRASTAR JE I NEĆE MRIJETI KAD MU TIJELO PRESTANE ŽIVJETI.

KAKO DA POGINE I KOGA I KAKO MOŽE UBITI ONAJ KOJI ZNA DA JE NEPROPADLJIV, NEUNIŠTIV, VJEČAN?

KAO DA ČOVJEK ODBACI ODJEĆU KOJA SE IZNOSILA I ODJENE NOVU, TAKO ONAJ KOJI BJEŠE UTJELOVLJEN, KAD ODBACI SVOJE ISTROŠENO TIJELO, PRELAZI U NOVO.

NJEGA SE ORUŽJE NE MOŽE DOTAKNUTI, VATRA GA NE PALI, VODA NE NATAPA NITI MU VJETAR MOŽE NAŠKODITI.

NE MOŽEŠ GA POSJEĆI NITI SPALITI, NE MOŽES GA UTOPITI ILI OSUŠITI.

TO JE NEIZMJENLJIVO I SVEMOGUĆE, TO JE NEPOKRETNO, POSTOJANO, VJEČNO BIĆE.

KAZANO JE DA GA NE MOŽES NITI SPAZITI, NITI PROMIJENITI A NITI RAZUMIJETI.

I ZATO KAD VEĆ ZNAŠ DA JE TO TAKO, NE PRISTOJI TI DA SADA JADIKUJEŠ, MOĆNI VITEŽE!

ČAK I AKO MISLIŠ DA BIĆE UMIRE I OPET SE RADJA, NI TADA NE PRISTOJI DA GA OPLAKUJEŠ JER ŠTO SE RODI MORA I UMRIJETI, A ŠTO UMRE, TO ĆE SE PONOVO RODITI.

TEBI NE DOLIKIJE DA ŽALIŠ ZBOG ONOGA ŠTO JE NEIZBJEŽNO.

U POČETKU SVA SU BIĆA NEPOJAVNA, POTOM SE POJAVE, BUDU OVDJE NEKO VRIJEME, A KADA SMRT PONOVO DODJE, OSTAJU OPET BEZ POJAVE.

ŠTO JE U TOME ZA ŽALJENJE?

- NEKI LJUDI MISLE DA JE TO ČUDESNO, A DRUGI GOVORE O TOME KAO O ČUDU; IPAK, ČAK I KADA SAZNAJU O TOME, NIKO TO DOISTA NE MOŽE POJMITI.

DUH KOJI OBITAVA U SVAKOME TIJELU NEUNIŠTIV JE I ZATO JE ŽALOST ZBOG SVIH TIH STVORENJA NEDOSTOJNA TEBE.

KOLEBLJIVOST TEBI NE PRISTAJE!

IMAJ PRED OČIMA ZAKON SVOJEGA STALEŽA JER ZA KŠATRIYA NEMA NIČEGA VEĆEGA NEGO ŠTO JE PRAVEDNA BITKA.

SRETNICI SU ONI KŠATRIYE, SINE PRTHIN, ( TOMISLAVA koji se zoves RUDOLF ) KOJI, NE TRAŽEĆI, NADJU OTVORENA NEBESKA VRATA DOBIVŠI PRILIKU ZA OVAKVU BITKU.

AKO TEBI NIJE DO PRAVEDNA BOJA, AKO SE ODREKNEŠ SLAVE I DUŽNOSTI KOJE DOLIKUJU TVOJEM STALEŽU, POČINIT ĆEŠ GRIJEH.

RAZGLASIT ĆE LJUDI TU VJEĆNU SRAMOTU, A ONA JE LJUĆA ONOME KO PRIJE BIJAŠE POŠTOVAN.

SVI SLAVNI RATNICI POMISLIT ĆE DA TE JE HVATAO STRAH OD BITKE PA ĆE TE PREZRETI SVI KOJI TE NEKADA POŠTOVAHU.

SRAMOTA JE GORA I OD SAME SMRTI.

TVOJI PROTIVNICI IZVRGNUT ĆE RUGLU SVE TVOJE JUNAŠTVO I REČI ĆE MNOGO ONOGA ŠTO SE NE BI SMJELO KAZATI.

IMAŠ LI ŠTO BOLNIJE OD TOGA?

- AKO LI POGINEŠ, STIĆI ĆES NA NEBO, A AKO POBIJEDIŠ, UŽIVAT ĆEŠ ZEMLJU.

ZATO USTANI, KUNTIN SINE, I BUDI ODLUČAN KAD KRENEŠ U BITKU.

NEKA TI BUDU JEDNAKI I BOL I UŽITAK, DOBIT I

strana 285

GUBITAK, POBJEDA I PORAZ!

SPREMI SE STOGA ZA BITKU I NE KALJAJ SE GRIJEHOM.

- TO ŠTO SI ČUO UČENJE JE SAMKHYE O DUHU.

POČUJ SADA ŠTA O TOME UČI YOGA (36).

TO ĆE TI ZNANJE RASKINUTI VEZE KOJE TE SAPINJU UZ DJELOVANJE.

ZA YOGU NEMA ZALUDNA NAPORA I ZA NJU NEMA NIKAKVIH PREPREKA.

ČAK I MALO OVE VJERE I MUDROSTI OSLOBODIT ĆE TE OD VELIKA STRAHA.

SINE KURUA, ( BOŠNJAK-RUDOLFE ) POSTOJANI SE UM UVIJEK USMJERAVA U JEDNO TEŽIŠTE.

NESTALNIH UMOVA IMA MNOGO I VRLO SU RAZGRANATI.

- NEPROSVIJETLJENI KOJI IZRIĆU KIĆEN GOVOR, USHIĆENI SAMO RIJEČJU VEDA-ZNANJA, GOVOREĆI, PRTHIN SINE, KAKO U VEDAMA-ZNANJU NEMA NIČEGA DRUGOG OSIM TIH RIJEČI, PRIŽELJKUJUĆI DA NA OVOME SVIJETU KUŠAJU UŽITKE, A IMAJUĆI ZA CILJ ZADOVOLJSTVO ŠTO IH NUDE NEBESA JER IM TE RIJEČI DAJU OBEČANJE DA ĆE SE RODITI PONOVO I TO ONAKO KAKO SU ZASLUŽILI SVOJIM OBREDNIM POSTUPCIMA, TAKVI NE USPIJEVAJU SABRATI UM U ZADUBLJENJU.

- VEDE-ZNANJE GOVORE O OVIMA TRIMA TEŽNJAMA: O PRAVDI, O KORISTI I O UŽITKU.

ARDJUNO, RUDOLFE, NE DAJ IM DA TE SPUTAVAJU!

NE DAJ OPREKAMA DA TI POMUTE UM!

UVIJEK BUDI STRPLJIV, SVJESTAN SAMOG SEBE, I NE BUDI VEZAN NI ZA ŠTO.

TEBE SE TIČE JEDINO DJELOVANJE, A NE I PLODOVI TVOJIH NAPORA.

NEKA PLOD TVOJEGA DJELA NE BUDE RAZLOG ZA TVOJE PREGNUĆE, ALI TO NE ZNAČI DA OD TVOG DJELOVANJA TREBA ODUSTATI.

POSVETI SE DJELU, ALI SE NE VEZUJ ZA NJEGA, DHANANDJAJA!

TA RAVNODUŠNOST PREMA PLODOVIMA DJELA NAZIVA SE YOGA.

KAD ČOVJEK ODBACI SVE SVOJE ŽELJE I BUDE ZADOVOLJAN SAMIM SOBOM, KAŽE SE DA JE TO ČOVJEK POSTOJANA UMA.

ONAJ ČIJI RAZUM NIJEDNA VOLJA NE MOŽE POMUTITI I ČIJA JE ŽEDJ ZA UŽITKOM PROŠLA, KOGA NE SPUTAVAJU ŽELJE NI STRAHOVI, SKLONOSTI NI SRDJBA, NAZIVA SE MUDRACEM POSTOJANA UMA.

ONAJ KO SE MOŽE ODVOJITI OD SVIH PODRAŽAJA ŠTO IH PRIMAJU OSJETILA, KAO KAD KORNJAČA UVUČE UDOVE, TAJ JE POSTIGAO ČVRSTOĆU RAZUMA.

NO, PREMDA SE OSJETILA MOGU ODVOJITI OD SVEGA ONOGA ŠTO IH NADRAŽUJE, OSTAJE ŽELJA ZA OSJETILIMA, ALI ONA UZMIĆE PRED ČOVJEKOM KOJI VIDI ONO ŠTO JE NAJVIŠE.

KUNTIN SINE, UZBURKANA OSJETILA

strana 286

ODVLAČIT ĆE PAŽNJU I MUDRU ČOVJEKU, PREMDA SE TRUDI DA IH OBUZDA.

ZATO IH MORA POTČINITI VOLJI.   (Dobrovoljna prislila komentar Rudolf Bošnjak)

POSTOJANI UM JE ONAJ KOJI MOŽE OVLADATI OSJETILIMA.

- KADA SE RAZMIŠLJA O ONOME ŠTO OSJETILA MOGU OPAZITI, RADJA SE SKLONOST PREMA PREDMETIMA OPAŽANJA, A IZ TE SKLONOSTI RODIT ĆE SE ŽUDNJA.

IZ ŽUDNJE SE RADJA SRDJBA, A ONA POMUĆUJE UM.

OTUDA NASTAJE SLABLJENJE PAMĆENJA.

TAMO GDJE NEMA PAMĆENJA NEMA NI UMA, A TO JE PROPAST.

ČOVJEK KOJI ZNADE OBUZDATI SEBE SLUŽI SE OSJETILIMA, ALI ZA NJEGA NEMA NIČEGA PRIVLAČNOGA NITI GA IŠTA MOŽE ODBIJATI, I KADA OSJETILA POTČINI SVOJOJ VOLJI, POSTIŽE SAVRŠENU SMIRENOST UMA.

KADA TO OSTVARI, SVI NJEGOVI JADI ODMAH ĆE NESTATI, A SMIREMOST SRCA UČVRŠČUJE RAZUM.

KAKO MOŽE BITI SRETAN ONAJ KOJEGA MUČI NEMIR?!

SRCE KOJE LUTA VODJENO OSJETILIMA UNIŠTIT ĆE RAZUM POPUT VOLJE KOJA RAZBIJA ČAMAC NA VELIKOJ VODI.

- ZATO MOČNORUKI, ZNAJ DA JE ČOVJEK POSTOJANA UMA ONAJ KOJI ZNADE OBUZDATI OSJETILA.

TAJ ŠTO VLADA SOBOM BUDAN JE U NOĆI KOJA NATKRIVLJUJE SVA DRUGA STVORENJA, A ŠTO SE SVIM BIĆIMA ČINI KAO BUDNOST NJEMU KOJI VIDI, ČINI SE TEK TAMOM.

KO JE PREMA SVIM ŽELJAMA SRCA KAO MORE KOJE PRIMA SVE VODE, ALI GA ONE NIKADA NE PREPUNE, TAJ ĆE BITI SMIREN, A NE ONAJ ŠTO VAZDA ZA NEČIM ŽUDI.

MIR DOSTIŽE ONAJ ŠTO SVUKUDA HODI NE ŽELEĆI NIŠTO, NEPRIVRŽEN NIČEMU, OSLOBODJEN ŽUDNJE I SVOJE TAŠTINE.

TAKVO JE TO BOŽANSKO STANJE I ONAJ KO GA DOSEGNE NE MOŽE VIŠE PODLEĆI OBMANI.

KO STOJI U TOME BRAHMANSKOM STANJU, TAJ ĆE U TRENU POSTIĆI UTRNUĆE U BRAHMANU.

Ardjuna pita NE UPISAN TEKS OVDJE

 

- NEPOROČNIČE, JA SAM VEĆ ZBORIO O TOME DA NA OVOME SVIJETU POSTOJE DVA PUTA.

JEDAN JE SAMKYA, A TO JE YOGA ZNANJA, A ONAJ JE DRUGI YOGA DJELOVANJA.

OSLOBODITI SE DJELOVANJA NE ZNAČI UZDRŽAVATI SE OD SVAKOGA DJELA JER PUKIM NE RADOM NEĆEŠ SE DOMOĆI KONAČNOGA OSLOBODJENJA.

NIKO NE MOŽE NI ZA TREN OPSTATI AKO ODUSTANE OD SVAKOGA DJELOVANJA.

ONAJ KOJI OBUZDAVA SVOJA OSJETILA, ALI PRIŽELJKUJE NJIHOVE UŽITKE, PRAVI JE LICEMJER I NJEGOV SE DUH ZAVARAVA OPSJENAMA.

NO KO SNAGOM UMA VLADA NAD SVIM SVOJIM OSJETILIMA, ARDJUNO, RUDOLFE, I DJELOVANJU POSVETI SVE SVOJE PREGNUĆE KORISTEĆI SE PRITOM ORGANIMA KOJI SU NAMIJENJENI RADU, ALI SE NE VEŽE SA SVIME TIME, TAJ SE ODLIKUJE NADA SVE OSTALE.

OVAJ JE SVIJET

strana 287

OKOVAN U LANCE DJELOVANJA, IZUZEVŠI SAMO ŽRTVENE OBREDE.

O KUNTIN SINE, (RUDOLFE) PRIHVATI SE DJELA, A NE DOZVOLI DA TE SPUTAVAJU TVOJI OSJEĆAJI.

PRTHIN SINE, RUDOLFE, SPOZNAT ĆES ME KADA OBUZDAŠ SVOJA OSJETILA I USMJERIŠ SVOJ UM  KA  MENI ZNAJUĆI DA SAM SAMO JA PRAVO UTOČIŠTE.

OBUZDAT ČU TI NAUK I ISKUSTVO KOJIM ĆES MOĆI LAKO RAZUMIJETI SVE ŠTO JE NA OVOM SVIJETU.

OD HILJADA LJUDI TEK JEDAN TEŽI SAVRŠENSTVU, A MEDJU ONIMA KOJI POSTIGOŠE SVRHU, MALO JE TAKVIH KOJI SU MENE SPOZNALI.

MOJA OSMEROSTRUKA PRIRODA JE OVO: (da li je ovo otkriće, da ovo znači 8 bitni kompjuterski sistem)

 

TO JE MOJA NIŽA NARAV.

MOJA SE BIT RAZLIKUJE OD TOGA, ONA JE NAD TIME, ONA JE ŽICE PO KOJEMU OPSTOJI CIJELI SVEMIR. ZNAJ DA SVA STVORENJA IZ NJEGA PROISTJEĆU.

JA SAM ZAČETNIK SVEGA ŠTO POSTOJI, A JA SAM TAKODJER UNIŠTITELJ SVEGA.

NEMA NIČEGA VEĆEG OD MENE, DHANANDJAYO!

NA MENI JE SVE NANIZANO POPUT BISERA NA NITI. (opaska R.B. je moj talas ili DNK spirala )

- JA SAM OKUS VODE, KUNTIN SINE, JA SAM SVJETLOST SUNCA I SVJETLOST MJESECA, JA SAM U VEDAMA-ZNANJU  SVETI  SLOG OM, ZVUK SAM U ETERU I MUŠKOST U MUŽU.

JA SAM MIOMIRIS ŠTO GA ŠIRI ZEMLJA, BLJEŠTAVILO OGNJA, ŽIVOT STVORENJA, UZDRŽLJIVOST KOJA KRASI ISPOSNIKA.

ZNAJ, PRTHIN SINE, ( RUDOLFE ), DA SAM JA VJEČNO SJEME SVEKOLIKOG BITKA, OŠTROUMLJE SVAKOG UMNOG STVORA I SLAVA SVEGA ONOG ŠTO SE SLAVNIM ZOVE.

JA SAM SILA MOČNIH KADA U NJOJ NEMA POHLEPE NI STRASTI.

PRVAČE BHARATA, ( RUDOLFE ), JA SAM I ČEŽNJA U SVIM STVORENJIMA AKO JE SAGLASNA NJIHOVOJ DUŽNOSTI.

OD MENE POTJEČU I SVA BIĆA SVIH TRIJU KAKVOĆA, BILO TO DOBROTA, STRAST ILI PAK TAMA.

JA NISAM U NJIMA, ONA SU U MENI.

- TE TRI KAKVOĆE, TE TRI POJAVNOSTI ZAVELE SU CIJELI SVIJET NA STRANPUTICU PA NE VIDI DA JA, KOJI SAM NEPROLAZAN, STOJIM IZA SVEGA.

JER, TA TRI PRIVIDA OD MENE POTJEĆU.

ČUDESNI SU ONI VRLO IH JE TEŠKO PRONIKNUTI.

SAMO ONI KOJI SE U MENE UZDAJU MOĆI ĆE PROZRETI OVE TRI OBMANE.  Sta su to tri obmane mozda ovo klikni ovdje

ONI KOJI ČINE ZLO JER IH JE OPSJENA LIŠILA SVEGA ZNANJA PA SU PRIHVATILI DEMONSKE NAVIKE, ONI SU NAJNIŽI OD CIJELOGA SVOGA RODA I U MENI NEĆE NAĆI PRIBJEŽIŠTA.

R.B. rečenica koju sam rekao mnogima prije čitanja (MAHABHATATE) MAHABHARATE.

Ne činite mi zlo, radije me obidjite. Sve zlo što ste mi nanijeli vratiće se. Ne vračam ja, nego onaj ko gleda, sve to zlo koje mi činite i šta mi radite.

 

ARDJUNO, RUDOLFE, IMA ČETIRI VRSTE ONIH KOJI MENE POŠTUJU:

OD NJIH SU NABOLJI ONI KOJI ZNAJU, JER JE ČOVJEK ZNANJA ZA MENE ISTO ŠTO I MOJA VLASTITA DUŠA.

ONAJ KOJI SPOZNA SVEBIĆE, TAJ ZNA, I DOĆI ĆE K MENI NAKON MNOGIH RODJENJA.

MALO JE TAKO PLEMENITIH DUŠA.

- ONAJ KOME ŽELJE POMUĆUJU ZNANJE KLANJA SE SVOJEMU BOGU I PRIBLIŽAVA (pridržava se) SE PROPISANIH OBREDA JER JE VODJEN VLASTITOM PRIRODOM.

BILO KOJEMU BOŽANSTVU DA POKLONI VJERU  I   DA  GA

strana 288

POŠTUJE, JA ČU MU UKRIJEPITI VJERU.

KOJEMU SE GOD BOŽANSTVU BUDE MOLIO SA VJEROM, DOBIT ĆE ONO ZA ŠTA SE MOLIO, A  ZAPRAVO  ĆU  TO  BITI  JA   KOJI  USLIŠAVAM  MOLBU.

ONI KOJI NEMAJU DOVOLJNO PAMETI POŽNJET ĆE PLODOVE SVOJEGA DJELOVANJA, ALI ĆE NJIHOV USPIJEH BITI PROLAZAN.

R.B.prolazni uspijesi...

KO POŠTUJE BOGOVE, DOSPJET ĆE TAKO U SVIJET BOGOVA, A KO SVOJU ODANOST MENI POSVEĆUJE, TAJ ĆE DOĆI K MENI.

 

Ardjuna reče: O Svedržitelju, Svevišnji Gospode, doista je tako kako si kazao! Ako Ti, Gospode, misliš da sam vrijedan te Tvoje milosti, ukaži mi se, Gospodaru yoge, daj mi da ugledam Tvoje vjećno biće!

 

POGLEDAJ, SINE PRTHIN, (RUDOLFE) STOTINE I HILJADE MOJIH POJAVNOSTI, ČUDESNIH OBLIČJA SVAKOJAKIH BOJA! GLEDAJ ADITYE, VASUE I RUDRE, BLIZANCE ASVINE, PROMOTRI MARUTE, BHARATO, ČUDA KOJA JOŠ NIKAD NISI GLEDAO! GLEDAJ, GUDAKESO, U MOJEM TIJELU SVE ŠTO JE POKRETNO I ŠTO JE NEPOKRETNO, I SVE ŠTO BI MOGAO ŽELJETI DA VIDIŠ!

ALI TVOJE ME OČI NEĆE MOĆI UGLEDATI. ZATO TI MORAM PODARITI BOŽIJI VID.

EVO, GLEDAJ MOJU SVEMOĆNU PRIRODU!

- REKAVŠI TO HARI, MOĆNI VLADAR VELIKE YOGE RAZOTKRI, KRALJU, PRED PRTHINIM SINOM, (PRED RUDOLFOM) SVOJ SVEMOČNI LIK SA MNOGIM USTIMA I MNOGIM OČIMA, NEBROJENO MNOŠTVO DIVOTNIH OBLIČJA, SA NEBESKIM UKRASIMA I SA SVOM MNOŽINOM NEBESKOGA ORUŽJA U RUKAMA, ODJEVEN U NEBESKU ODORU I VIJENCE I PROŽET NEBESKIM MIOMIRISIMA.

U NJEMU, BLISTAVOM I BESKRAJNOM, BIJAHU SVAKAKVA ČUDESA, A LICA MU BIJAHU OKRENUTA NA SVE STRANE.

KADA BI NA NEBU ODJEDNOM PLANULO HILJADE SUNACA, BILO BI TO NALIK SJAJU SVEVIŠNJEGA.

U TIJELU BOŽANSTVA ŠTO GA BOZI POŠTUJU SIN PANDUOV SPAZI CIJELI SVEMIR SA BEZBROJEM NJEGOVIH SASTAVNIH DIJELOVA.

ZAPREPAŠTEN ČUDOM, DHANANDJAJA SAŽE GLAVU PRED BOŽANSTVOM, A SVAKA SE DLAČICA NA NJEGOVU TIJELU NAJEŽI.

Šta ova jeza proizvodi kod mene Rudolfa Bošnjaka. Kada govorim o stvarima koje sam doživio, kada govorim o tome što niko ne poznaje, kada govorim o budućnosti, kada govorim o svojim snovima, sav se naježim, da li je to istina koja mi je od Boga dana da je prenesem, i za to mi treba njegov odgovor. Nadam se da ću ga dobiti.

SKLAPAJUČI RUKE, OSLOVI GOSPODA:

- Gospode, vidim sve bogove redom i mnoge vojske svakakvih stvorenja, i Brahmana na njegovu lopočevu tronu, i svete mudrace, i nebeske zmije!

Ugledah i Tvoje nebrojene ruke, trbuhe i usta i to mnoštvo očiju na svim stranama, o Beskonačni!

Ne vidjeh ti kraj, sredinu ni početak, o sveobuhvatni, sveoblični Bože.

Nosiš svoju krunu, kolut i topuz, a iz Tebe blješti strahovita sila!

Vidim te, a tako je teško u Tebe gledati jer si nesaglediv i okružuje te sunčani oganj.

Ti si neuništiv i vrhovna si meta svake spoznaje.

Ti si neprolazan, pastir vječne pravde.

Ti si Vječna Duša!

Ti nemaš početka, sredine ni svršetka i rukama Tvojim ne zna se za broj niti ima medje (granice)

strana 289

tvojoj sili!

Sunce i Mjesec dva su tvoja oka, a usta su Tvoja usplamtjeli oganj što daje toplinu cijelom svijetu.

Ti ispunjavaš sav prostor izmedju neba i zemlje i sve strane svijeta.

Pred Tvojim čudesima i strahotnim likom dršću sva tri svijeta, o Preuzvišeni, jer u Tebi stoluju sve božanske vojske.

Neki Ti se mole trepteći od straha i sklopivši ruke, a vojske mudraca i sve mnoštvo onih koji su bez mane kliću ti: Slava!

Mnogim hvalospjevima uzdižu Ti ime.

Sa zaprepaštenjem gledaju u Tebe Rudre i Aditye, Vasu i Siddhe, Visvadeve i Asvini, Maruti, preci, gandaharve i yakse, i sve asure i sve vojske siddha.

Ugledavši Tvoja neprobojna usta i bezbroj očiju, stegana, stopala ruku i trbuha i užas Tvojih mnogobrojnih zuba, sva stvorenja dršću, a i ja sa njima!

Doista, o Visnu (37) premirem od straha vidjevši Te svojim duhovnim očima kako blistav, mnogobojan, sa čeljustima široko razjapljenim i svojim očima sjajnim i golemim ispunjavaš cijela nebesa!

Iz mojeg uma nestade spokojstva i ne mogu ovladati sobom.

Kada sam spazio Tvoje strašne ralje i goleme zube, strašne poput vatri sudnjeg dana, ne znam više gdje su strane svijeta niti svoj razum umijem smiriti. Gospode, koji si Bog božanstvima, budi milosrdan jer ti si jedino utočiste cijelog svemira!

- I svi oni sinovi Drhtarastrini, i vojske kraljeva, i Bhisma i Drona, i Sutin sin sa njima, stupaju uz naše najbolje

strana 290

ratnike i žurno ulaze u tvoje čeljusti kroza strahovite zube.

Neke od njih vidim medju tim zubima kako vise razmrskanih glava.

Poput mnoštva voda čije se matice, hitajući ka moru, u njega liju, slavni vitezovi iz ljudskog svijeta hrle prema Tvojemu usplamtjelom ždrijelu, slični leptirima koji hitaju prem ognju da bi ondje skončali. A ti ih proždireš palacajući jezikom iz tih svojih ždrijela.

Tvoje blještavilo i strašna silina rasprostiru se širom svemira i daju toplinu svakome stvorenju.

Reci ko si, o Jezivi?

Gospode bogova., padam ničice pred Tvojom pojavom i preklinjem Te da mi se smiluješ!

Želim te spoznati, o Ti Prapočetni, jer ne razabirem što si naumio!

A blagoslovljeni ovako odvrati:

Ja sam Smrt!

Onaj sam što ništi svjetove!

U svojoj sam punoj snazi i zamahu.

Smjeram sada udariti na ljudski rod.

Svi ovi ratnici postrojeni za boj prestat će živjeti i bez tvog sudjelovanja.

Zato ustani i steci slavu uzevši živote svojim neprijateljima, pa mirno vladaj prostranom zemljom!

A njima sam ja već uzeo živote!

Budi moje orudje, junače koji objema rukama podjednako strijeljaš!

Drona i Bhisma, Djayardratha, Karna, i svi ti veliki ratnici već su poginuli jer sam ih ja pogubio.

Ti samo udari, ne strepi! Znaj da ćes u ovome boju pobijediti sve takmace!

- Kada je saslušao Kešavine riječi, Ardjuna sa krunom sav užasnut sklopi ruke, pokloni se Krišni i opet se javi ustreptalim glasom:

- O gospode, dolično je da se sav svijet ushićuje i raduje slaveći Te, a sve rakšase, užasnuti, da se pred Tobom razbježe, da se sve brojne vojske siddha Tebi poklanjaju!

Kako da se ne klanjaju, Veleduše, Tebi, kada si veći i od samog Brahmana tvorca!

Beskonačan si Bože, koji si nad bogovima, Ti u kojemu svemir ima utočiste, nikada ne propadaš!

Sve ono što jest Ti si, ali si i ono što nije, čak i ono što je izvan svakog bitka i nebitka.

Ti si, prapočetno biće i posljednje utočište u kojem se sav svijet stjeće.

Ti si onaj koji zna, ali i spoznaja sama, Ti si i svevišnje boravište.

Beskonačni, Ti si Onaj koji drži cijeli svemir!

Ti si Vayu, Yama, Agni Varuna, a i Mjesec, Pradjapati i praotac!

Tebi se kljanjam hiljaduput i opet i uvijek. Klanjam Ti se na svaki način i svakog trena.

Osim Tebe ničega nema, moć je Tvoja neizmjerna sila beskrajna.

- Mislio sam: drug si moj i prijatelj! Zato, što god da Ti rekoh ne pazeći - poput: Krišno! Yadavo! Prijatelju! - u trenutku kada bijah nesmotren i prisan s Tobom i nepoštovanje koje pokazah premaTebi u radosti i pri igri, na počinku ili pri objedu, nasamo ili pred drugima, Neprolazni, ja Te molim

strana 291

da mi oprostiš!

Onaj k-OM je dato, da sve ovo sto ste procitali i vidjeli: dokuci, osmisli i pokaze.

Index         Copyright C 1952-2004. All rights reserved.  Rudolf Bosnjak.